همه ما احساس سلامت و تمیزی موها بعد از شستشو با انواع شامپو را دوست داریم. اما برای حفظ این حالت موها نمی‌توان هر روز آن‌ها را شست، چرا که شستن زیاد هم برای مو مضر است؛ بنابراین سعی کنید در همان تعداد توصیه شده استحمام از بهترین شامپوها و لوازم بهداشتی استفاده کنید و از تمیزی و سلامت مو هایتان لذت ببرید.

در زمان خرید شامپو به این نکته توجه داشته باشید که هر شامپویی برای نوع موی خاصی تولید می شود. به عنوان مثال شامپو مخصوص موهای چرب فقط باید توسط افرادی که موهایشان چرب است استفاده شود؛ چرا که این شامپوها خاصیت پاک‌کنندگی قوی‌تری دارند، در حالی که شامپوهای مخصوص موهای رنگ شده، صاف، فر شده یا خشک و همچنین شامپو‌های بدون سولفات، از سورفکتانت‌های ملایم‌تری برای کاهش چربی برخوردار هستند.

مهمترین نکات درهنگام خرید شامپو مو

شما می‌توانید با توجه به نکات گفته شده زیر در هنگام خرید شامپو ایرانی یا خرید شامپو خارجی، موهای سالم و زیبایی را داشته باشید. بسیاری از افراد این تصور را دارند که خرید شامپو خارجی و استفاده از آن بسیار بهتر از برند های ایرانی است. استفاده از شامپوهای خارجی می‌تواند برای بهبود سلامت موهای شما مفید باشد؛ اما باید توجه داشت که برند بودن و بالا بودن قیمت شامپو به معنای بهترین بودن آن نیست. در واقع، بسیاری از شرکت‌های تولید کننده شامپوهای داخلی و خارجی، محصولات با کیفیت بالا و موثر تولید می‌کنند.

در کل، خرید شامپو خارجی می‌تواند برای شما مفیدتر باشد؛ زیرا بسیاری از آن‌ها از مواد مؤثر و با کیفیت بالا تشکیل شده‌اند که می‌توانند به طور موثری به بهداشت و زیبایی موهای شما کمک کنند. به علاوه، برخی از انواع شامپو خارجی می‌توانند به دلیل داشتن موادی مانند عصاره‌های گیاهی، ویتامین‌ها و روغن‌های طبیعی برای موهای شما مفید باشند.

درزمان انتخاب برای خرید شامپو مناسب در یک فروشگاه شامپو، باید به نوع موهای خود توجه کنید و شامپویی را انتخاب کنید که برای این نوع موها مناسب است. همچنین باید به مواد موجود در شامپو توجه کنید و از شامپوهایی که حاوی مواد ناسالم یا آلرژی‌زا هستند، خودداری کنید.

توجه به مواد تشکیل دهنده شامپو

مواد پاک کننده و شوینده‌هایی که در شامپو سر مورد استفاده شما به کار رفته اند مهم ترین موردی است که در خرید شامپو سر و انتخاب یک شامپوی موی مناسب باید مد نظر قرار گیرد.

جالب است بدانید علت بالا بودن قیمت شامپو در بعضی از برند ها، استفاده از روغن های مناسب مو مانند آرگان، نارگیل و زیتون است. این روغن ها به همراه مواد تشکیل دهنده شامپو باعث تقویت و مراقبت از موهای مصرف کنندگان می شوند. به همین علت ممکن است باعث افزایش قیمت شامپو شوند.

خرید شامپو با توجه به نوع موهایتان

نکته دیگری که باید به آن توجه داشته باشید خرید شامپو مویی است که  با موهای شما کاملا سازگار باشد.

برای مثال اگر موهای خشک و آسیب دیده ای دارید، بهتر است از شامپوی مخصوص موهای خشک استفاده کنید و یا اگر موهایتان رنگ شده باشد خیلی خوب است که شامپوی مخصوص موهای رنگ شده را انتخاب کنید تا از سازگاری آن با موهایتان مطمئن باشید. با خرید شامپو سر مخصوص جنس موی خودتان می‌توانید همیشه موهایی سالم و درخشان داشته باشید.

توضیحات روی بسته بندی شامپو

نکته دیگری که در هنگام خرید انواع شامپو بباید به آن توجه ویژه ای داشته باشید توضیحات روی بسته‌بندی شامپو است. در زمان خرید توجه داشته باشید که شامپو تقویت کننده است، حجم دهنده است یا آبرسان! در صورتی که موهای وزی دارید می توانید از شامپوهای صاف کننده استفاده کنید.
اگر موهای شما مشکلی حادی دارد حتماً برای تهیه شامپوی مناسب ابتدا به  پزشک مراجعه کنید.